Smart Technology Group

21 07 2017
Napisał: admin

Najwyższy poziom zysków? Po to jest SMART RFID

Każdy właściciel sklepu lub zorientowany na podnoszenie obrotów menadżer powinien uważnie przyjrzeć się SMART RFID. To rozwiązanie, które eliminuje niedogodności kodów kreskowych. Oferuje także więcej korzyści niż sama technologia RFID.

By obrazowo przedstawić przewagę, jaką ma SMART RFID nad pozostałymi metodami wykorzystywanymi w branży handlowej, wyobraźmy sobie trzypoziomowy sklep. Na każdym z pięter stosowana jest inna technologia. Same sklepy niczym innym między sobą się nie różnią. Posiadają taką samą powierzchnię, tych samych dostawców, operują takim samym budżetem. A mimo to, różnice w generowanych zyskach są ogromne. Wynik na piętrze z kodami kreskowymi i samym RFID nie zbliża się nawet do finansowego rezultatu, jaki wypracowywany jest na poziomie ze SMART RFID.

Jak to się dzieje?

Kody kreskowe

Na tym poziomie panują przede wszystkim braki. Braki wiedzy personelu odnośnie dostępnego towaru. Brak pewności klientów, czy dostaną tutaj produkt, którego poszukują. Wreszcie ? brak samych towarów, które nie zostały zamówione na czas. Trudno się więc dziwić, że na końcu tej wyliczanki pojawia się brak zysków. Skoro personel nie wie, co sprzedaje, a klienci nie mają czego kupować ? to jak można liczyć na satysfakcjonujące obroty?

Podstawową przyczyną takiej sytuacji są właściwości samych kodów. Muszą być skanowane pojedynczo, z bardzo bliskiej odległości, a sam skaner musi bezpośrednio widzieć kod. W ten sposób tak ważny proces jak inwentaryzacja jest bardzo czasochłonny. Nawet mimo zaangażowania do niego wielu pracowników. Co gorsza, dokładność inwentaryzacji z kodami kreskowymi pozostaje na bardzo niskim poziomie. Skutkuje to tym, że pracownicy nie wiedzą, jaki jest rzeczywisty stan zapasów, które produkty cieszą się największą popularnością, a które najmniejszą i zalegają na półkach.

Brak takiej wiedzy przekłada się na źle lub za późno zaplanowane dostawy. Stąd nie zawsze na półkach można znaleźć to, czego najczęściej potrzebują klienci. A nawet jeśli już ? to i tak nie wiadomo, gdzie tego szukać. Personel nie posiada pełnej wiedzy odnośnie aktualnej lokalizacji produktu. Jest to palący problem zwłaszcza w tych sklepach, w których przedmioty są często brane do rąk przez klientów i nierzadko odkładane w dowolne miejsce.

Klient opuszcza więc sklep z kodami kreskowymi i kieruje się poziom wyżej. Co czeka go w sklepie, gdzie wykorzystywana jest technologia RFID?

Pasywne RFID

Na pierwszy rzut oka widać różnicę ? półki są pełniejsze, panuje większy porządek, a sami klienci są bardziej zadowoleni. Tak samo widoczna jest różnica między kodem kreskowym a tagiem RFID. To właśnie tag wykorzystywany jest w technologii RFID do znakowania produktów. Towary nim oznaczone mogą być skanowane zbiorczo (nawet do 300 sztuk jednocześnie), przez przeszkody (np. kartony, półki), a także z dużej odległości (do 12 metrów). Inwentaryzacja trwa więc znacznie krócej i może być wykonywana przez jedną osobę. Imponująca jest precyzja inwentaryzacji RFID. Przy takich warunkach, nic nie stoi na przeszkodzie, by inwentaryzację przeprowadzać nie raz na kwartał, ale? dwa razy dziennie.

Tak dokładna i częsta inwentaryzacja przekłada się na pełną wiedzę dotyczącą aktualnych zapasów. Wiadomo, które towary trzeba pilnie domówić tak, by nie brakło ich na półce. Bardzo łatwo wyszukuje się też przedmioty oznaczone tagami RFID. Znalezienie dowolnego towaru trwa kilka chwil. A to dobra informacja dla klienta.

Jeszcze bardziej uszczęśliwi go fakt, że RFID przyspiesza także obsługę przy kasie. Zbiorcze skanowanie zakupionych przedmiotów sprawia, iż trzeba ledwie 6 sekund, by dokonać płatności i móc skierować się do wyjścia.

A dokładniej ? na najwyższy poziom. Tam, gdzie rządzi SMART RFID.

SMART RFID

Na początku krótkie wyjaśnienie. Czym różni się SMART RFID od samego RFID? Tym, że wykorzystuje ono także inne technologie, takie jak Bluetooth i dobrze znane beacony. Dzięki temu program lojalnościowy jest dwa razy skuteczniejszy, gdyż może dotrzeć zarówno do osób posiadających aplikację mobilną oraz zwykłą kartę lojalnościową, wyposażoną w tag RFID.

SMART RFID zapewnia również najwyższą precyzję identyfikacji, wynoszącą aż 99,7%. Półki są wypełnione właściwymi produktami, a klienci zawsze mają pełen wybór ? czego nie da się powiedzieć o sklepach z niższych poziomów.

Równie łatwo przychodzi wyszukiwanie produktów. Może się to odbywać albo za pomocą mobilnego czytnika Neo 01, albo z wykorzystaniem inteligentnych regałów z zamontowanymi stacjonarnymi czytnikami Master 01. Za każdym razem położenie dowolnego produktu zostanie nam precyzyjnie wskazane.

W sklepach ze SMART RFID sytuacje braku towarów na półkach są praktycznie wyeliminowane. Nie zdarzają się również przypadki, by klient wychodził stamtąd z pustymi rękoma. Samo kupowanie też jest przyjemniejsze, gdyż obsługa trwa wspomniane już 6 sekund. Stąd w sklepach posiadających SMART RFID nie występują kolejki. Obsługa klienta przebiega płynnie jak nigdzie.

Widzimy więc, że tylko SMART RFID kreuje tak wiele udogodnień, że robienie zakupów staje się czystą przyjemnością. Program lojalnościowy oddziałuje z podwójną mocą, dostawy produktów odpowiadają popytowi, a na wypełnionych półkach klient zawsze znajdzie coś dla siebie. A błyskawiczna obsługa przy kasie oznacza, że w ciągu dnia da się obsłużyć więcej klientów niż w innych butikach.

Nic więc dziwnego, że to właśnie sklepy ze SMART RFID mają realne szanse na wygenerowanie najwyższych zysków.

top