Smart Technology Group

24 07 2018
Napisał: admin

Jak retail może zyskać dzięki digital signage ze SMART RFID?

Magazyny pełne zbędnego towaru, kolejki klientów czekających na konsultanta oraz nieefektywna, kosztowna reklama? Oto problemy przedstawicieli branży handlowej, którzy wciąż nie poznali działania digital signage ze SMART RFID, rozwiązania opracowanego przez krakowski start-up Smart Technology Group.

 

 

Poznajcie digital signage ze SMART RFID

 

Dzięki SMART RFID istniejąca już technologia digital signage wzbogaca się o dodatkowe funkcjonalności. Do tej pory ekrany stanowiła ona typowe narzędzie reklamowe. Dopiero po wykorzystaniu SMART RFID, digital signage staje się dla personelu sklepu, jego menadżerów i właścicieli marki skarbnicą danych dotyczących zarówno upodobań klienta, jego wyborów i potrzeb, jak i informacji dotyczących stopnia zainteresowania sprzedawanymi produktami. Dzięki tym możliwościom nie tylko poprawia standardy reklamy i sprzedaży produktu, ale pomaga nawiązać kontakt z klientem, trafiając w jego zainteresowania i preferencje.

Digital signage ze SMART RFID w podobny sposób działa również dla klientów. Prostą drogą dostarcza im informacji na temat dowolnego, oznakowanego tagami SMART RFID towaru ? jego dostępności, modeli, właściwości technicznych, szczegółów odnośnie składu i pochodzenia, a także ceny czy promocji.

Przejdźmy do zalet…

Po pierwsze, wizualizacja zawsze działa.

 

Około 73% konsumentów decyduje się na kupno produktu, gdy wcześniej obejrzy filmik, na którym zaprezentowano towar.

 

Obraz ma kluczowe znaczenie przy kierowaniu myśli konsumenta na jego potrzeby i sposoby ich zaspokajania. Klient, decydując się na kupno płytek podłogowych do nowej kuchni, chce sprawdzić, jak prezentuje się ich kolor i struktura na tle innych elementów wystroju. Pomoże mu w tym właśnie digital signage ze SMART RFID. Połączenie tradycyjnego narzędzia reklamowego z innowacją od Smart Technology Group pozwala na zaprezentowanie klientowi dowolnych, interesujących go i atrakcyjnych dla oka form wizualizacji produktu. Wystarczy, że towar zostanie przyłożony do stojącego w sklepie urządzenia, a na ekranie pojawi się gotowy projekt ? zdjęcia, wideo, animacja. Tak nowoczesna prezentacja produktu pomoże w podjęciu decyzji zakupowej. Na dodatek, klient dowie się tego wszystkiego bez konieczności oczekiwania na konsultanta lub zadawania jakichkolwiek pytań.

 

Rosnąca świadomość konsumencka sprawia, że klienci chcą przed zakupem dowiedzieć się o interesującym ich produkcie jak najwięcej. Z czego został wykonany, w jakich wariantach występuje, jakie są jego szczegółowe osiągi czy właściwości, czy jest przyjazny środowisku lub czy wspiera organizacje non-profit. Po tego typu informacje kupujący do tej pory musieli sięgać do obszernych katalogów lub pytać zapracowany personel, do którego już zdążyła ustawić się długa kolejka. W przypadku digital signage ze SMART RFID takie informacje będą dosłownie na wyciągnięcie ręki.

 

Po drugie, personalizacja.

Mimo wielu pozytywów, w zwykłym systemie digital signage są zauważalne istotne braki. Monitory prezentują wszystkim wciąż te same treści. To zdecydowanie ogranicza ich efektywność, sprawiając, że w krótkim czasie klienci przestają zwracać uwagę na wyświetlane reklamy. Te, aby skutecznie mogły spełniać swoją rolę, muszą trafiać bezpośrednio do zindywidualizowanych potrzeb i zainteresowań odbiorcy. Wielu detalistów uważa personalizację za jeden z priorytetowych elementów tworzenia strategii marketingowej firmy. Dzięki SMART RFID, od dziś można stosować takie podejście również w digital signage. Urządzenie w nowszej wersji potrafi rozpoznawać przechodzących obok klientów, mających przy sobie kartę lojalnościową z tagiem SMART RFID lub sklepową aplikację mobilną. Na tej podstawie wyświetli reklamę dopasowaną do zakupowych preferencji jej posiadacza.

 

Na 57% odbiorców najbardziej oddziałuje reklama pojawiająca się na podstawie ich lokalizacji.

 

Dzięki wspomnianym wcześniej kartom lojalnościowym z tagami SMART RFID lub mobilnymi aplikacjami na smartfonie, klient może zostać rozpoznany przez digital signage. Osoba wchodząca do sklepu będzie ?przywitana? odpowiednim komunikatem o promocjach i ofertach produktów. Co istotne, treść komunikatów może być dopasowana do znanych preferencji zakupowych tego konkretnego człowieka. Z prezentowanej oferty nie musi skorzystać od razu, ale przy tej okazji zasięgnie dodatkowych informacji. Zostanie też skutecznie zmotywowany do zakupów. Ekrany digital signage wyświetlające tak spersonalizowane komunikaty mogą znajdować się także wewnątrz butiku.

 

Po trzecie, sprawne zarządzanie ilością towaru.

Gromadzona baza danych służy nie tylko identyfikacji klientów i badaniu ich indywidualnych potrzeb. Monitorowane są także ruchy produktów: które z nich były najczęściej oglądane przez klientów i kupowane, a które trafiały z powrotem na półkę. Dzięki temu personel sklepu ma dostęp do istotnych informacji nt. oczekiwań i zachowań swoich klientów. Może skuteczniej dopasować swoją ofertę, eliminując produkty nie budzące zainteresowania i domówić więcej towarów atrakcyjnych z punktu widzenia konsumentów. Można też efektywniej zarządzać polityką wyprzedaży i ustalania cen.

 

Większa produktywność pracy personelu, pogłębione statystyki dotyczące preferencji klientów oraz skuteczniejsze oddziaływanie prosprzedażowe, to tylko kilka aspektów, które niesie ze sobą digital signage wzbogacone o SMART RFID. Dzięki rozwiązaniu opracowanemu przez Smart Technology Group przedsiębiorcy branży handlowej będą mogli sprawniej i efektywniej zarządzać kreowaniem swojej marki. A to umocni jej pozycję na rynku i zmotywuje konsumentów do skorzystania właśnie z jej usług.

 

Źródła:

https://www.posit.pl/co-to-jest-reklama/

https://www.rfidworld.ca/digital-signage-with-rfid-can-do-more/2771

https://animoto.com/blog/business/state-of-social-video-marketing-infographic/
https://www.lyfemarketing.com/blog/why-is-content-marketing-important/
https://www.adobe.com/pl/experience-cloud/articles/personalization.html

top