Smart Technology Group

Hotele i turystyka

Wdrożenie technologii RFID w przemyśle turystycznym służy najczęściej poprawie komfortu gości hotelowych, zwiększeniu skuteczności działań marketingowych oraz poszerzeniu dotychczasowej oferty. Po RFID sięgają najczęściej podmioty operujące w obszarze usług (hotele, pensjonaty), parków rozrywki oraz pralni przemysłowych.

Menadżerowie hotelów doceniają RFID jako przydatne narzędzie do kontroli dostępu, lokalizacji oraz inwentaryzacji takich dóbr jak ręczniki, pościel, bagaż gości oraz alkohol. Instalacja czytników i anten RFID skróciła kolejki do hotelowych recepcji, terminali oraz kas turystycznych atrakcji (np. rejs statkiem).

Technologia ta pozwala na bezdotykowy dostęp do hotelowych pokoi. Korzystając z marki SMART RFID, można tradycyjny klucz zastąpić kartą RFID, smartfonem, a nawet… zwykłym telefonem.

Zastosowanie technologii w gumowych opaskach, noszonych przez gości na nadgarstkach, pozwoliło na wygodne płacenie, bez konieczności korzystania z gotówki bądź kart kredytowych. Wystarczy tylko przyłożyć opaskę do anteny, by z konta pre-paid pobrana została kwota w odpowiedniej wysokości.

RFID zwiększa również poziom bezpieczeństwa turystów, ułatwiając odnajdywanie ich (zwłaszcza nieletnich) np. podczas rejsów transatlantyckimi liniowcami, pobytu w parkach rozrywki czy też w kurortach narciarskich.

Co najważniejsze, dzięki radiowej identyfikacji wzrasta także poziom satysfakcji turystów. Są oni łatwiej rozpoznawani przez obsługę hotelową, przez co oferuje się im zindywidualizowane, dopasowane do ich preferencji usługi. Menadżerowie z kolei mogą skutecznie śledzić zaangażowanie gości w poszczególne przyszykowane atrakcje, przez co analiza jakości oraz popularności usług przynosi wiarygodniejsze rezultaty.

 

 

hotele-rfid

 

Przywitaj gości szeroko otwartymi drzwiami!

schemat1

 

1. Gość rezerwuje pokój on-line.

2. Na swojego smartphone’a otrzymuje elektroniczny klucz do swojego pokoju.

3. Po przyjeździe do hotelu nie musi meldować się w recepcji ani czekać w kolejce po klucz.

4. Aplikacja GSM może posłużyć również do podnoszenia szlabanu przy wjeździe na parking hotelowy.

5. W hotelu gość może odebrać kartę RFID, także służącą do otwierania pokoju i szlabanu.

 

schemat-rfid

Jak działa otwieranie drzwi z RFID UHF?

Drzwi otwierane są tagiem RFID umieszczonym w karcie, smyczy lub breloku.

Obsługa hotelu może dowolnie zmieniać odległość odczytu taga przez anteny.

Jak działa otwieranie drzwi z BLUETOOTH?

Gość wykorzystuje hotelową aplikację, wysłaną na jego smartphone’a po dokonaniu rezerwacji.

Do otwarcia drzwi wystarczy potrząśnięcie telefonem lub naciśnięcie przycisku aplikacji.

Aplikacja działa na telefonie z modułem Bluetooth 4.0.

schemat-ble
schemat-wifi

Jak działa otwieranie drzwi z WIFI?

Zasada działania identyczna jak przy Bluetooth – tyle że gość nie musi posiadać telefonu z Bluetooth 4.0. Wystarczy skorzystać z ogólnodostępnej sieci WIFI.

Jak działa otwieranie drzwi z GSM?

To rozwiązanie umożliwia dostanie się do pokoju po zadzwonieniu z telefonu pod wskazany numer. Połączenie telefoniczne otworzy drzwi.

schemat-gsm

SMART RFID – najbardziej gościnny system RFID do Twojego hotelu

  • likwiduje kolejki w recepcji – klucz do pokoju trafia prosto do smartphone’a gościa
  • pozwala na otwieranie drzwi bez użycia rąk – wystarczy smartphone lub karta RFID
  • klucza do pokoju nie można zgubić ani ukraść
  • w wypadku utraty smartphone’a lub karty RFID, obsługa hotelowa błyskawicznie deaktywuje kod
  • nikt poza właścicielem klucza nie ma dostępu do pokoju



access-icon

kontrola dostępu

parking-icon

systemy parkingowe

logistics-icon

logistyka

shopping-icon

handel

factory-icon

produkcja

todo-icon

inwentaryzacja

palm-icon

turystyka

sport-icon

sport

plane-icon

lotniska

diamond-icon

przemysł wydobywczy

road-icon

autostrady

conference-icon

konferencje

tank-icon

bazy wojskowe

talon-icon

reklama

aid-icon

służba zdrowia

top